DOLAR 30,1328 0.09%
EURO 32,8152 0.14%
ALTIN 1.941,93-1,07
BITCOIN 1288474-0,87%
Ankara

KAPALI

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

115 okunma

Kasım kampanyalarında online satış rekoru cep telefonunda!

ABONE OL
27 Kasım 2022 16:30
0

BEĞENDİM

ABONE OL

E-Ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği’nden (EDER) yapılan açıklamaya göre, fiyat araştırmalarına imkân tanıyan yapısı, kolay ve hızlı işlem süreçleriyle cirosunu her yıl artıran e ticaret, içinde bulunulan dönemde uygulanan kasım kampanyaları gibi özel dönemlerde de katlanarak büyüyor.

Ticaret Bakanlığı rakamlarına bakıldığında Türkiye’de yurt içi e-ticaret, 2022’nin ilk 6 ayında ciro olarak yüzde 116 ve Sepet Sayısı olarak yüzde 38 artmış durumda. Verilere göre ülke genelindeki ticari cironun yüzde 18,5’inin de e-ticaret üstünden gerçekleştiği görülüyor.

“BEYAZ EŞYA, KÜÇÜK EV ALETLERİ VE CEP TELEFONU SATIŞLARI HAREKETLENDİ”

Açıklamada görüşlerine yer verilen E-Ticaret Altyapı Sağlayıcıları Derneği Sözcüsü ve Projesoft CEO’su Yüksel Eminoğlu, yılın ikinci ayı ve özellikle de kasım ayının tek başına tüm yılın e-ticaret cirosunun yüzde 13’ünü oluşturduğunu belirterek, “Eldeki verilere bakarsak yıl sonunda Türkiye’de tüm ticaretin yüzde 21 civarının e-ticaret üstünden gerçekleşeceği söylenebilir. Geçen senenin aynı dönemine göre bu yıl e-ticaret cirolarında yüzde 157’lik bir artış görülüyor.” ifadelerini kullandı.

Bazı sektörler için oldukça hareketli bir kasım geçirildiğini aktaran Eminoğlu, “Beyaz eşya, küçük ev aletleri ve cep telefonu satışları oldukça hareketli. Geçen sene kasım ayına göre sepet sayısında yüzde 13,6 bir artış var ki cep telefonu ve küçük ev aletlerinde bu oran yüzde 16 civarında. Ciro olarak da geçen senenin yüzde 211’i yakalanmış durumda” değerlendirmesinde bulundu.

Eminoğlu, adet olarak bakıldığında çamaşır ve bulaşık makinalarının çok miktarda satıldığını, akıllı telefonlara talebin de yüksek olduğunu anlatarak, şunları kaydetti:

“Tost makinası ve rondo gibi mutfak aletlerinde indirimlerin etkisi oldukça hissediliyor. Mobilya tarafında ise genç odaları ve çalışma masalarında yüksek satış adetleri mevcut. En çok satış öncelikle cep telefonu sektöründe var. Geçen seneye oranla adet olarak yüzde 16 civarında bir artış yaşanmış durumda. Peşinden de küçük ev aletleri geliyor ki burada da satın alınan ürünlerde adet olarak yüzde 15,4 gibi bir artış var. Üçüncü olarak da beyaz eşya satışları dikkati çekiyor. Burada da adet olarak yüzde 14’lük bir artış gözlemliyoruz.”

“İNTERNET ÜZERİNDEN KİŞİ BAŞI ORTALAMA 4 BİN 964 TL’LİK HARCAMA”

Eminoğlu, kasım kampanyaları döneminde pek çok kategoride ürün satıldığını fakat adet olarak en çok satılan ürünün akıllı cep telefonu olduğunu belirterek, “Telefonların peşinden de mutfak robotları geldi. Bunları ise çamaşır makineleri izledi. Bunun dışında önemli bir bilgi de kişi başı e-ticaret harcamaları ki Türkiye’de 18-70 yaş arası kesime baktığımızda internet üstünden kişi başı ortalama 4 bin 964 TL’lik bir harcama görüyoruz. Kasım kampanyaları döneminde bu rakamın ortalama olarak 7 bin 500 TL’yi geçmesini bekliyoruz. Bu da hem yurt içi ticaret içinde e-ticaretin payının artması hem de kasım ayı kampanyaları ile beraber cironun ciddi oranda yükselmesiyle olacaktır” ifadelerini kullandı.

Öte yandan B2B satışlarda kasım ayının en çok beklenen dönemler arasında olduğunu bildiren Eminoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

Yüksel Eminoğlu, e-ticarette B2B tarafının ciro olarak B2C’nin 5 katı olduğunu belirterek, “Mevcut POS rakamlarına bakıldığında geçen seneye göre işlem tutarlarında yaklaşık yüzde 190 civarında bir artış var. Bu da firmaların üretim ve satışa devam ettiğini gösteriyor.” ifadelerini kullandı.

Bu alanda yatırımların da hızlandığını vurgulayan Eminoğlu, şunları aktardı:

“Firmalar yeni dönemde Karar Destek Sistemleri için yatırıma ağırlık veriyorlar. Burada kararların artık içgüdüler ile değil daha çok veriler ışığında verilmesi ve bu verilerin de en etkin şekilde sunulması gerektiği gerçeği göz önüne geliyor. Müşteri / Bayi bazlı hedef ve fiyat tanımlamaları ve e ticaretteki artış ile birlikte firmaların hitap ettiği müşteri kesimleri de arttı ve buna istinaden de her müşteriye özel fiyat ve satış hedef çalışması yapmak gerekiyor.

Bu sayede de firmaya özel stratejiler uygulayarak en etkin karlılık ve satış hedefleri sağlanıyor. B2B süreçleri, eldeki müşterileri yönetmekteki en önemli kaynak haline geldi. B2B ile bütünleşik bir CRM ise firmaların tüm süreçleri kişiden bağımsız yönetmesini sağlıyor.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r
şişli escort istanbul escort goldescorthatun.com gaziantep escort escort gaziantep escort gaziantep escort

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

deneme
deneme bonusu veren siteler bahis sitesi deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler 2023 uzman erbaş betine giriş betine deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren sitelerbonus veren sitelerselcuksportsdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu betist betorspin