DOLAR 30,1328 0.09%
EURO 32,8152 0.14%
ALTIN 1.941,93-1,07
BITCOIN 1288474-0,87%
Ankara

KAPALI

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

155 okunma

Kalp sağlığınız için hareket etmeyi ihmal etmeyin!

ABONE OL
6 Aralık 2022 03:30
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Hareketsiz hayat başta kalp ve damar hastalıkları olmak üzere bir çok hastalığı davet eder. Fiziksel hareketler sağlıklı kilo ve vücut şekli, kan basıncının kontrolü, kolesterol düzeyinin ayarlanması ve pıhtılaşma ile ilgili bir çok faydayı beraberinde getirir.

Kalp ve Damar Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr. Muharrem Arslandağ konu hakkında bilgiler verdi.

Arslandağ’ın açıklamaları şöyle:

Egzersiz ile kan basıncı ve kalp hızı artar, vücudun oksijen ihtiyacı artar, kalp ve akciğer sistemimiz daha fazla çalışır. Bu şekilde kan dolaşımı hızlanır ve güçlenir. Düzenli yapılması halinde dayanıklılığınız artar, hızlı yorulma gibi hisler kaybolur. Tempolu yürüyüş, tempolu danslar, bisiklete binmek, yüzmek ve bölgesel hareketlerin hangisini yapabiliyorsanız spor o dur. Yani spor demek ille de spor salonunda yapılması gerekiyor demek değildir. Ağır fiziki aktiviteler yapmak gerekli değil, mümkünse hareketsiz kalınan zaman azaltılmalıdır. Uzun süre oturmak ciddi hastalıkların davetiyesidir. Kısa mesafeler için araç kullanmak, uyku hariç uzun süre yatmak, uzun süre televizyon izlemek gibi davranışlar çok kötüdür. Bu davranışlar ile başta obezite, şeker hastalığı, yüksek tansiyon, kalp krizi, inme ve kanser riski artar. Bu tip davranışları azaltmak için oturarak yapılan işleri azaltın yada bu işler esnasında molalar verin, otobüslerden erken inip yürüyün, asansörleri az tercih edin.

İdeal bir egzersiz programı kişiseldir, genellikle 150 dakika civarında orta yoğunlukta hareketler barındırır. Haftada 5 gün, en az 30-45 dakika şeklinde düşünülebilir. Bu bir şart veya sınır değildir, daha fazla yapılabiliyorsa yapabilirsiniz. Ancak idmansız iken ağır egzersiz yapmak çok sakıncalıdır (haftada bir halı saha maçı yapmak gibi…). Bu spor programında ilk defa başlayanlar kısa sürelerle başlamalı, peyderpey süre ve şiddet arttırılmalıdır. Ani ve yoğun spor yapılmamalıdır. Şahsen spora katılmadan önce muayene olmakta fayda vardır.

Bu şekilde doğru ve yeterli yapılan spor ile hem kalp hem de diğer sistem sağlıkları sağlanabilir. Fizik aktivite yaşam süresini uzatır, koordinasyon ve dikkat yeteneğini arttırır, psikolojik rahatlama sağlar, kemik erimesini engeller, yaşam kalitesini arttırır, iştahı düzenler, anatomik duruşu düzeltir ve kilo kontrolüne yardımcı olur.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r
şişli escort istanbul escort goldescorthatun.com gaziantep escort escort gaziantep escort gaziantep escort

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

deneme
fixbetantalya escorthukuk forumDijital Pazarlama Ajansıgaziantep bayan escortgaziantep escort bayanhaberevden eve nakliyat fiyatlarıescort bayanwebmaster forum
deneme bonusu veren siteler bahis sitesi deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler 2023 uzman erbaş betine giriş betine deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren sitelerbonus veren sitelerselcuksportsdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu betist betorspin